tirsdag den 30. august 2011

Breaking News: Danske vinbloggere valfarter til Californien

eller...i hvert fald er folkene bag to af de gode danske vinblogs i 'mit' vinland for tiden. Og valfarter er måske et stort ord. Men i disse dage kan du i hvert fald følge Tue fra Bach & Petersen Vine og drengene bag Winefactory.dk på deres veje (og vildveje) i det californiske vinland. Det varmer jo et californisk vinøre som mig, og jeg krydser fingre for, at deres vej går forbi nogle af mine favoritter, så de vender hjem med positive oplevelser i rygsækken og kan udbrede ordet om alle fortræffelighederne ved californisk vin.


Besøg hos Darioush, Napa Valley, med vores Greek connections Nikos og Rena
Besøg hos Hartford Family Winery med Wan-Chen, Selva og Patrick
Lars dyrker Pinot Noir i Verdensklasse hos Lynmar Estate i Russian River Valley
Og lad mig med det samme opfordre alle til at tage en vinferie i det californiske vinland. Du behøver ikke være connaisseur eller vinnørd for at sætte pris på de smukke, varierede landskaber, det skønne vejr, luksuriøse tasting rooms, lækre restauranter, charmerende hoteller og inns, dejlige glade mennesker - og selvfølgelig den fantastiske vin, som du  kan finde i alle californiske regioner.

Jeg vil fluks fortsætte med at planlægge vores up coming tur til Paso Robles skønne vinland, som lægger jord til mange af tidens hypede Syrah-vine og Rhone-blends. Hvem ved - måske møder jeg en af d'herrer bloggere derude et sted blandt vinstokkene.
Klar til den store smagning hos Schramsberg i Napa Valley

Flere dejlige bobler sammen med Helle hos Domaine Carneros i... you  guessed it ... Carneros

Undertegnede, sol og bobler hos Iron Horse i Green Valley

Ingen kommentarer:

Send en kommentar